A DENIOS is hozzájárul a katari légiközlekedés biztonságához - a dohai Hamad Nemzetközi Repülőtéren a vészcsúszdákat extrém hőmérsékletingadozásoknak kitéve tesztelik.
Jó, hogy van - de még jobb, ha nincs rá szükség: vészcsúszdák a modern utasszállító repülőgépeken. A legtöbb utas előtt rejtve maradnak, mivel - szerencsére - csak ritkán használják őket. Ennek ellenére biztosítani kell, hogy hogy ha mégis bekövetkezne a baj, akkor működjenek. Ezért minden légitársaság rendszeres időközönként ellenőrzi ezt a biztonsági felszerelést a működőképesség szempontjából.
Repülőgéptípustól függően a vészcsúszdák vagy az ajtó alsó részén, vagy lejjebb, a gép törzsében helyezkednek el. Ahogyan maguk a repülőgépek, úgy a csúszdák is extrém hőmérsékletingadozásoknak vannak kitéve. Kezdve a forró sivatagi reptereken történő le- és felszállásokkal, egészen az akár 15000 méteres repülési magasságban uralkodó, jóval fagypont alatti hőmérsékletig. Ezért is különösen fontos, hogy a vészcsúszdákat életszerű körülmények között teszteljék. Ebből a célból a Qatar Airways megbízta a Kelet-vesztfáliai DENIOS AG-t egy hőkamra legyártásával, hogy a saját légiflottája vészcsúszdáit az évente elvégzett műszaki ellenőrzések során -20° és +60° közötti, 80 K mértékű hőmérsékletingadozásnak tegye ki. A csúszdákat vészhelyzetben sűrített levegő fújja fel robbanásszerűen. Ezzel azt vizsgálják, hogy a vészcsúszdák az előírt időn belül felfújódnak-e. Mielőtt elvégzik ezt a tesztet, a csúszdákat behelyezik a klímakamrába, hogy gyors egymásutánban mindkét szélsőséges hőmérsékletnek kitegyék azokat. Csak ezt követően kerül sor a működési tesztre.
A DENIOS által megtervezett és legyártott klímakamra alapterülete 8 m2. A kamrában a vészcsúszdákat először + 60°-ra melegítik, majd - 20°-ra hűtik. Annak érekében, hogy ezt az extrém tág hőmérsékleti tartományt szimulálni lehessen, a DENIOS csak magas szigetelőképességű anyagokat használ. A nagy teljesítményű klímaberendezés egy belső egységből és a kívül elhelyezkedő kompresszorból áll, amely a kamra épületen belüli elhelyezése miatt, valamint a zajcsökkentés érdekében külön hangszigetelő borítást kapott. A párologtató szintén a berendezés tetején került elhelyezésre. Az ajtók rögzítését a kamra nyitott állapotában tartómágnesek biztosítják. Mivel a -20°-ra történő hűtés során az ajtók befagynának, az ajtókeretek saját fűtéssel rendelkeznek. A belső térben számos hőmérséklet-érzékelő szolgáltat elegendő mérési adatot ahhoz, hogy a kamrát egyenletesen lehessen temperálni. A vezérlőszoftver a kívül elhelyezett kapcsolószekrényben található. A további felszerelés részét képezik a LED-világítás és egy nyomáscsökkentő csappantyú a klímakamra mennyezetében, arra az esetre, ha egy vészcsúszda a temperálási folyamat során magától felfújódna.
Ezzel az extrém hőmérsékleti tartományok leképezésére alkalmas klímakamrával a DENIOS AG újra világszerte bizonyította a termotechnológia területén szerzett szakértelmét, amelyet most már a Perzsa-öbölben is sikerrel alkalmaznak, így hozzájárulva a légiközlekedés biztonságához. A projekt tervezése és megvalósítása során a DENIOS AG a hő- és klímatechnika, valamint a tűz- és robbanásvédelem területén szerzett évtizedes tapasztalatára hagyatkozott. A megbízást a Franke Care System Middle East cég kísérte és koordinálta, amely a Doha/Katar-i képviseletén keresztül rendelkezik a térségben a szükséges kapcsolatokkal, valamint komoly tapasztalatokkal projektek megvalósítása terén a Közel-keleten.
Hívjon minket, küldjön e-mailt: info@denios.hu, vagy töltse ki az űrlapot, és mi a lehető leghamarabb válaszolunk Önnek.